Гендерний аспект: жінки частіше звертаються за безоплатною правовою допомогою, ніж чоловіки
22 кві, 2020 0 Коментарів 675 Переглядів

Гендерний аспект: жінки частіше звертаються за безоплатною правовою допомогою, ніж чоловіки

Серед клієнтів місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги 62% – це жінки. Найчастіше їх хвилюють питання у галузі сімейного права, у той час чоловіків – цивільного права.
«Система безоплатної правової допомоги є гендерно чутливою. Жінки стабільно становлять більшість клієнтів, які звертаються за безоплатною правовою допомогою, в тому числі у зв’язку з гендерною дискримінацією та гендерно- обумовленим насильством. Розуміння потреб жінок, ефективне вирішення правових проблем, з якими вони стикаються, вимагають від фахівців системи БПД поглиблених знань у гендерній сфері. Ми працюємо над впровадженням Ґендерної стратегії системи надання безоплатної правової допомоги, приділяємо увагу питанням ґендерно чутливої комунікації, врахування принципів ґендерної рівності як у політиках системи, так і в процесі надання правових послуг», – говорить перша заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка.
Минулого року безоплатну правову допомогу отримали понад 251,4 тис. жінок та понад 152,5 тис. чоловіків.
«Жінки частіше звертаються по безоплатну правову допомогу тому, що є більш вразливими та водночас більш відповідальними. Крім цього, вони частіше є потеплілими від домашнього насильства. Саме жінки опікуються питаннями, що пов'язані з правами дітей, соціальними та житловими питаннями в сім'ях. Жінки, отримавши дієву допомогу в центрах, частіше звертаються повторно», – зазначає директорка Краматорського місцевого центру з надання БВПД Вікторія Харенко.
Ключові питання, з якими зверталися жінки, – сімейне право (20% звернень), цивільне право (17%) та житлове право (11%). А от у чоловіків на першому місці питання у галузі цивільного права (18% звернень), на другому – сімейного права (12%), а третьому – житлове право (9%).
«На мою думку, сімейне право цікавить більше жінок, тому що вони беруть на себе більше сімейних зобов’язань. Також жінки мають певні соціальні пільги, і тому частіше звертаються за роз’ясненням їхніх прав щодо користування цими пільгами. Більшість чоловіків звертаються з питань цивільного права для створення бізнесу, юридичного оформлення договорів тощо», – пояснює директор Козятинського місцевого центру з надання БВПД Олександр Комар.
Щодо вікового розподілу, то серед жінок-клієнток системи БПД найбільш активними у захисті свої прав виявилися жінки понад 60 років – від них надійшло 34% звернень. У той час як серед чоловіків, які звернулися по правову допомогу, клієнти віком понад 60 років становлять 29%.
З листопада 2018 року в системі БПД реалізується стратегія гендерної рівності «Рівні можливості». Її завдання – подолати гендерні стереотипи та упередження, які існують, і гарантувати рівні можливості для чоловіків і жінок як у доступі до правової допомоги, так і для реалізації їхніх можливостей.
Для юристів та адвокатів системи БПД розроблено дистанційний навчальний курс з гендерних питань «Рівні партнери: як зробити систему БПД ґендерно чутливою». Адже саме гендерна чутливість дозволяє краще зрозуміти потреби клієнтів та клієнток системи БПД, враховувати гендерні аспекти у комунікаціях та при наданні правової допомоги.  

Уряд встановив доплати окремим категоріям громадян та індексацію пенсій
Інші новини кві. 2020

Уряд встановив доплати окремим категоріям громадян та індексацію пенсій

Кабінет Міністрів прийняв постанову, якою визначається механізм проведення перерахунку пенсій, встановлення щомісячної компенсаційної виплати для пенсіонерів старше 80-річного віку та виплати одноразової грошової допомоги у сумі 1000 грн. Відповідне...

Система БПД призупиняє прийом громадян і надає правову допомогу дистанційно
Інші новини бер. 2020

Система БПД призупиняє прийом громадян і надає правову допомогу дистанційно

З 23 березня 2020 року і до завершення карантину система безоплатної правової допомоги призупиняє особистий прийом громадян та надання адресної правової допомоги. У цей період система БПД надаватиме правові послуги дистанційно. Ці заходи передбачені...

Уряд переводить низку бюрократичних процедур у цифровий формат
Інші новини лис. 2019

Уряд переводить низку бюрократичних процедур у цифровий формат

Уряд продовжує «оцифровувати» бюрократичні процедури та документи. Онлайн можна буде також відновити втрачені або викрадені посвідчення водія за допомогою онлайн-процедури. Вже незабаром їх можна буде замовити через електронний кабінет водія або...

0 Коментарів

Авторизація