В Держпродспоживслужбі Прикарпаття провели онлайн-семінар на тему «Гарантійні зобов’язання виробника»
В заході, що був організований 16 лютого 2021 року управлінням захисту споживачів, взяли участь представники сервісних центрів, суб’єктів господарської діяльності та уповноважені особи, що відповідають за проведення гарантійного ремонту в закладах торгівлі, спеціалісти консультаційних центрів з питань захисту прав споживачів районних, міських управлінь, відділів Держпродспоживслужби Прикарпаття.
Семінар проведено з метою упередження (недопущення) порушень прав споживачів, отримання учасниками заходу досвіду із застосування законодавства у сфері надання послуг з гарантійного ремонту.
Серед питань, що обговорювались:
- основні гарантійні зобов’язання суб’єктів господарювання;
- прийняття товару на гарантійний ремонт, належне оформлення супровідних документів;
- проведення гарантійного ремонту;
- що чекає споживача у 2022 році при отриманні послуг з гарантійного ремонту. Що нового чи суттєво відмінного передбачає Закон України «Про захист прав споживачів» у новій редакції .
Крім цього, на семінарі учасники мали змогу отримати відповіді на проблемні питання, які стосуються законодавства про захист прав споживачів при наданні послуг з гарантійного ремонту.
При нагоді звертаємо увагу, що Мінекономіки підготувало проект нової редакції Закону «Про захист прав споживачів», який має вступити в силу 01 січня 2022 року. Проект розроблено з метою наближення національного законодавства про захист прав споживачів до законодавства Європейського Союзу.
В проекті наведено кілька сфер, прогалини в регулюванні яких призводять до численних випадків порушення прав споживачів, зокрема: сфера електронної торгівлі, відсутність дієвих механізмів захисту від нечесної торговельної діяльності, неефективний захист прав споживачів при гарантійному обслуговуванні продукції тощо.
Проектом Закону, зокрема, пропонується:
- визначити принципи, на яких ґрунтується захист прав споживачів відповідно до принципів ЄС;
- визначити перелік інформації про продукцію та суб'єкта господарювання, яку він повинен надавати при здійсненні електронної торгівлі та відповідальність за відсутність такої інформації
- визначити права та обов'язки споживачів в електронній торгівлі;
- звільнити суб'єктів господарювання від обов'язку створювати обмінний фонд товарів та сплачувати неустойку споживачеві за кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) споживачеві та за кожний день затримки усунення недоліків товару понад установлений строк (14 днів);
- надати споживачеві право на заміну товару на такий самий або аналогічний, наявний у суб'єкта господарювання, у разі, якщо ремонт товару, придбаного споживачем, потребує більше 14 календарних днів;
- надати споживачеві право на зниження ціни або повернення коштів, якщо недолік товару з'являється після ремонту.
0 Коментарів