Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в інтернеті – важливе завдання для МОН
22 лют, 2021 0 Коментарів 539 Переглядів

Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в інтернеті – важливе завдання для МОН

Міністерство освіти і науки України надзвичайно стурбоване трагічними подіями, що сталися з підлітками через небезпечні ігри в соціальних мережах.
Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах, як гру та не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків.
Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у Всесвітній мережі, соціально-емоційна грамотність є важливими завданнями для Міністерства.
Наявність відповідних професійних компетентностей у вчителів включено до професійних стандартів та стандартів підготовки. Обов’язковість формування цифрових компетентностей у дітей включено до стандартів освіти та реалізується в освітньому процесі.
На сайті МОН можна знайти розділ
 «БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ» для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів. Зокрема, розміщені поради для батьків щодо організації взаємодії «дитина-інтернет-мобільний зв'язок» від Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.Чат-бот «КІБЕРПЕС» у Telegram
 і Viber допоможе дізнатися про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу та анонімно отримати допомогу.Також можна знайти матеріали для проведення уроків та квестів для різних вікових груп щодо безпечної поведінки в інтернеті.
Окрім того, у розділі розміщені рекомендовані Міністерством посібники для використання батьками та педагогами щодо навчання дітей безпечному користуванню інтернетом.
Хочемо повідомити, що діють телефони «гарячих ліній», за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, в тому числі випадки, пов’язані із соціальними мережами. І Міністерство постійно звертає увагу у своїх зверненнях до департаментів освіти і науки ОДА, щоб насамперед діти знали, куди вони можуть анонімно звернутися за допомогою.
Національна дитяча гаряча лінія:
0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних)
116111 (безкоштовно з мобільних) 
Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47 
Безкоштовна Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства – 116-123.
На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків
 «Безпека дітей в інтернеті» про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник
 «COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів». У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.Ситуація в інтернеті є дуже небезпечною і швидко змінюється, тому маємо постійно відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків.
Наразі Міністерство спільно з Національною поліцією та громадськими організаціями готують лист до департаментів освіти і науки ОДА щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів із дітьми та батьками щодо безпечної поведінки в інтернеті.
МОН готує інформацію для батьків і вчителів щодо найбільш поширених серед підлітків та небезпечних челенджів у мережах, а також формує поради, як про це говорити з дітьми, які правила існують щодо користування інтернетом та соціальними мережами.
Варто зазначити, що на події, які відбулися з дітьми, варто дивитися значно глибше і працювати з причинами, що призвели до таких вчинків. Найчастіше такі вчинки є наслідком психічного стану дитини. Причинами депресій у дітей, зміни поведінки та настрою можуть бути напружені стосунки з батьками, вчителями, однокласниками, нерозділене кохання тощо. Варто бути уважними до психічного стану дитини і за необхідності одразу звертатися по допомогу до фахівців. Вірогідність, що дитина в нормальному психічному стані та безпечному освітньому й родинному середовищі може стати жертвою подібних ігор, є значно меншою.

Всеукраїнська школа онлайн, освітні серіали та підключення до інтернету, - Михайло Федоров про

Міністерство цифрової трансформації активно розробляє цифрові продукти для онлайн-освіти та веде перемовини з видатними розробниками технологічних рішень про надання безкоштовного доступу до них для вчителів та учнів. Про це Міністр цифрової...

Контент-платформа, поради психологів, ЧАТБОТ – МОН та ЮНІСЕФ в Україні запускають кампанію НУМО про

Міністерство освіти і науки спільно з ЮНІСЕФ Україна запускають кампанію НУМО про важливість дошкільного розвитку. Кампанія допоможе батькам зрозуміти необхідність високоякісного дошкільного навчання, побудувати ефективну комунікацію з дитсадками та...

Національна освітня платформа з цифрової грамотності «Дія: Цифрова освіта» стартує вже 21 січня

Уряд запускає 21 січня 2020 року Національну програму цифрової грамотності. Про це заявив Прем’єр-міністр Олексій Гончарук спільно з Віце-прем'єр-міністром Михайлом Федоровим. Команда Міністерства цифрової трансформації представила результати...

0 Коментарів

Авторизація