Як працює електронна трудова книжка і коли потрібна паперова
24 вер, 2025 0 Коментарів 5 Переглядів

Як працює електронна трудова книжка і коли потрібна паперова

Українці поступово переходять на електронні трудові книжки – замість паперових, записи зберігаються у державному реєстрі. У Мін’юсті пояснили, як працює нова система, що буде з паперовими книжками після 2026 року, і які права має працівник
У Мін’юсті зазначили, що вже не перший рік українці користуються електронними трудовими книжками. 
Замість паперових – електронні записи у реєстрі, доступ до яких мають як працівники, так і Пенсійний фонд. 
Такий формат обліку був впроваджений з набранням чинності 10 червня 2021 року Закону України від 05.02.2021 №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».
Закон закріпив електронну форму ведення трудових книжок, та вніс відповідні зміни до ст. 48Кодексу законів про працю
Облік трудової діяльності здійснюється в електронному вигляді – через реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його адмініструє Пенсійний фонд України.
Електронна трудова книжка дозволяє:
  • 1.швидко й зручно переглядати записи про свій трудовий стаж через портал електронних послуг Пенсійного фонду;
  • 2.уникати втрати чи пошкодження документів, які можуть зникнути при переїзді, пожежі чи іншій непередбаченій ситуації;
  • 3.спростити процедуру призначення пенсії – необхідна інформація буде доступна в цифровому вигляді;
  • 4.зменшити адміністративне навантаження на кадрові служби підприємств; забезпечити кращий захист персональних даних.
До 10 червня 2026 року триває перехідний період. 
Протягом цього часу Пенсійний фонд вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець.
Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис.
Разом із тим, у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає час всім учасникам процесу звикнути до нових стандартів.
Звернули увагу й на те, що якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки – роботодавець зобов’язаний видати її протягом п’яти днів. 
Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення.

Можливість вести паперову трудову книжку, незважаючи на впровадження електронної

Після закінчення перехідного періоду, який триватиме до 10 червня 2026 року, паперова трудова книжка фактично втратить статус обов’язкового документу, але працівники, які хочуть отримувати відомості про трудову діяльність саме в паперовій формі,...

ФОП вносить записи в електронні трудові книжки своїх працівників

Фахівці ПФУ зазначили, що ФОПу стосовно власної підприємницької діяльності не потрібно робити жодних записів в електронній трудовій книжці. Однак, якщо він має працівників, то він робить записи в їх електронних трудових книжках Водночас ПФУ...

Як і навіщо вносити записи до е-трудової книжки

У працівників і роботодавців є термін (до 9 червня 2026 року) для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних Пенсійним фондом України та внесення відповідних даних до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового...

0 Коментарів

Ми у соцмережах

Пошук на сайті

Авторизація