Права та обов’язки працівників та роботавців на охорону праці під час роботи: роз’яснення Держпраці
Управління охороною праці та обов’язки роботодавця регламентуються ст.13 Закону від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці», згідно якої роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно – правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці. Відповідно до вищезазначеного за порушення вимог з охорони праці роботодавець несе безпосередню відповідальність.
Обов’язки працівника щодо додержання вимог нормативно – правових актів з охорони праці містять у ст. 14 Закону № 2694, відповідно до якої працівник зобов’язаний:
- дбати про особисту безпеку та здоров’я, а також про безпеку і здоров’я оточуючих людей в процесі виконання будь – яких робіт чи під час перебування на території підприємства;
- знати і виконувати вимоги нормативно – правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;
- проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди.
При цьому працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазаначених вимог.
Згідно ст. 44 Закону № 2694, відповідальність за порушення вимог щодо охорони праці, законів та інших нормативно – правових актів про охорону праці, створення перешкод у діяльності посадових осіб органів держнагляду за охороною праці, а також представників профспілок, їх організацій та об’єднань винні особи притягуються до дисциплінарної, адміністративної, кримінальної відповідальності згідно із законом.
0 Коментарів