Про створення фінансового органу в територіальних громадах
Відповідно до Закону України № 907-IX від 17.09.2020 р. «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», який вводиться в дію з 1 січня 2021 року передбачається приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням процесу формування адміністративно-територіального устрою базового та субрегіонального рівня.
Однією із важливих змін, передбачених Законом, є виключення норми, що сільський, селищний, міський (міста районного значення) голова забезпечує виконання функцій місцевого фінансового органу, якщо такий орган не створено згідно із законом (пункт 36 статті 2 Бюджетного кодексу України). Тобто в новоутворених територіальних громадах мають бути створені виконавчі органи та фінансові органи у їх структурі.
Так, бюджетний кодекс України визначає поняття фінансового органу як установи, що відповідно до законодавства України здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.
Створення фінансового органу відбувається у декілька етапів, які включають затвердження структури, штатної чисельності та положення про фінансовий орган, прийняття працівників, реєстрацію фінансового органу тощо. Крім цього, необхідно розробити та затвердити ряд документів, які чітко визначатимуть завдання, обов’язки та повноваження, права та відповідальність, кваліфікаційні вимоги як щодо фінансових органів, їх структурних підрозділів, так і посадових осіб.
Детальна інформація щодо процедури утворення та діяльності фінансових органів місцевого самоврядування, а також проєкти положень про фінансовий орган, його структурні підрозділи, посадові інструкції для посад працівників місцевого фінансового органу розміщена за посиланням
https://decentralization.gov.ua/news/12908.
0 Коментарів