Держпродспоживслужба нагадує: змінились правила перевірок органами ринкового нагляду
З 26.03.2020 р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду», яким передбачено суттєві зміни більшості статей існуючого Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції.
Відтепер відповідальність за невідповідність продукції встановленим вимогам несуть імпортери та виробники продукції, а не розповсюджувачі, за умови надання документів, що дозволять простежити ланцюг постачання.
Документальні перевірки перетворяться на перевірку документів від виробника до розповсюджувачів нехарчової продукції за всім ланцюгом постачання.
Держпродспоживслужба перевіряє такі види нехарчової продукції, як енергоспоживчі побутові прилади, електричне та електронне обладнання, колісні с/г трактори та причепи, радіообладнання, текстильні вироби, засоби вимірювальної техніки, іграшки, взуття тощо.
Права господарюючих суб’єктів розширено!
Дещо розширені права суб’єктів господарювання доволі незвичайними доповненнями. Так, під час здійснення ринкового нагляду та контролю продукції суб’єкти мають право, зокрема:
- отримувати безоплатну консультативну допомогу від органів ринкового нагляду з метою запобігання порушенням під час здійснення заходів державного ринкового нагляду;
- при проведенні планової перевірки не допускати посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, до проведення перевірки характеристик продукції, не зазначеної у відповідному секторальному плані ринкового нагляду.
Якщо документи про продукцію складені іноземною мовою?
Господарюючому суб’єкту надається строк до 30 робочих днів для здійснення перекладу документів і матеріалів. При цьому на цей час перебіг строку перевірки призупиняється. Проте переклад не завжди вимагається. За згодою органу ринкового нагляду документи і матеріали, необхідні для здійснення ринкового нагляду, їх копії можуть надаватися йому мовою оригіналу або іншою мовою, ніж мова діловодства та документації державних органів, якщо ця мова є зрозумілою для посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд (
ч. 10 ст. 23 Закону №2735).
Відповідальність та обмежувальні заходи
Якщо орган ринкового нагляду встановив, що продукція відповідає встановленим вимогам, але становить ризик для життя та здоров’я громадян або інших аспектів захисту суспільних інтересів, він невідкладно вимагає від суб’єкта вжити заходів для усунення такого ризику, вилучення продукції з обігу та/або відкликання її з ринку залежно від характеру визначеного ризику.
Розмір штрафів, встановлених
ст. 44 Закону №2735 (аналогічна відповідальність продубльована й у
ст. 15 Закону №2736) до виробників та розповсюджувачів, доволі вражаючий та збільшений подекуди вдвічі (див. мал.1)
Адміністративно-господарські санкції застосовуються за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.
Суб’єкт господарювання має сплатити штраф у п’ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Суб’єкт господарювання має право оскаржити рішення органу ринкового нагляду про накладення штрафу до керівника органу ринкового нагляду, а також у судовому порядку. У разі оскарження рішення у суді суб’єкт господарювання сплачує штраф після прийняття відповідного рішення керівником органу ринкового нагляду або судом. Сплата штрафу не звільняє суб’єкта господарювання від відповідальності за шкоду, заподіяну споживачам (користувачам) продукції.
0 Коментарів