Медіаграмотність: як не піддаватися маніпуляціям?
ПРО КУРС
Уміти відрізнити правду від брехні в нинішньому світі – навичка вкрай необхідна, адже ми з вами живемо в часи справжнісінької навали різноманітної інформації. Вона сиплеться на нас практично з усіх шпарин. А в час війни медіаграмотність необхідна – без жодних перебільшень – для захисту свого життя. Адже підлий і підступний ворог веде проти нас війну не лише на полі бою, він намагається вразити нас в інформаційному просторі. Його завдання: поширити зневіру, підірвати підтримку партнерів, посіяти паніку, створити в кожного українця враження, що війну ми програємо або й уже програли.
Медіаграмотність — саме та навичка, що може убезпечити нас від цих негативних впливів. З перших днів повномасштабного вторгнення українці проявили надзвичайну стійкість і виступили єдиним інформаційним фронтом проти держави-агресора. Проте ми відточуємо свою майстерність відбивати ворожу пропаганду та дезінформацію, а ворог так само вдосконалює свої методи. Саме тому надзвичайно важливо постійно прокачувати свої навички – щоб бути в курсі всього нового. Адже ворог хитрий і вигадливий – весь час намагається знайти слабке місце. Застати нас зненацька. Вразити нас там, де ми цього не сподіваємося.
Ми підготували для вас онлайн-курс, що допоможе фільтрувати інформацію навколо й робити це максимально швидко та ефективно. Варто довіряти лише якісним і перевіреним джерелам та експертам.
Медіаграмотність допоможе правильно відділяти зерно від полови, повсякчас зберігати емоційну та психологічну стійкість, уникати масової паніки, ухвалювати правильні рішення на основі ретельно перевіреної інформації.
Цей курс об’єднує різних стейкхолдерів, дотичних до теми медіаграмотності. Ми прагнули залучити експертів із різних організацій та з різним бекграундом, щоб курс справді був всеохопним та вичерпним.НА ЦЬОМУ КУРСІ ВИ:
ПРОГРАМА КУРСУ
Модуль 1. Медіаграмотність в умовах інформаційної війни
1.1. Медіаграмотність і її складові.
1.2. Рівень медіаграмотності в Україні та світі.
1.3. Способи перевірки й розвитку своєї медіаграмотності.
1.4. Як розвинути стійкість до переконання – теорія інокуляції.
Модуль 2. Фактчекінг в умовах інформаційної війни
2.1. Що таке фактчекінг?
2.2. Основні критерії для виявлення фейків та маніпуляцій.
2.3. Інструменти для перевірки достовірності фото.
2.4. Як перевірити достовірність відео.
2.5. Способи перевірки Телеграм-каналів і Вайбер-чатів.
2.6. Як перевірити волонтерські організації.
2.7. Як виявити бота та троля в соцмережах.
2.8. Основні фактчекінгові ініціативи в час війни в Україні та світі.
Модуль 3. Інформаційно-психологічні операції (ІПСО) під час війни
3.1. ІПСО як складова інформаційної війни, їхні цілі та складові.
3.2. Традиційні інструменти пропаганди.
3.3. Тактики російської пропаганди в Україні в час війни.
3.4. Російська пропаганда на Заході: ключові наративи та тактики.
3.5. Як не піддатися ІПСО: закордонний та український досвід протидії.
Модуль 4. Журналістика під час війни: як оцінити якість медіа
4.1. Як змінилися інформаційні звички українців під час війни.
4.2. У чому різниця між експертом-блогером та професійним журналістом?
4.3. Журналістські стандарти: як не вестися на «британських вчених»?
4.4. Закордонні медіа: як оцінити якість контенту?
4.5. Які пастки упереджень забирають нас в інформаційні бульбашки?
Модуль 5. Інформаційний фронт: як медіаграмотно створювати та поширювати контент?
5.1. Як бути ефективними на інформаційному фронті?
5.2. Що таке «політика спільноти» і як уникати блокування контенту?
5.3. Як взаємодіяти з тими, хто повторює пропагандистські наративи?
5.4. Корисні ресурси для відповідального створення та поширення контенту.РОЗРОБНИКИ КУРСУ
Національний проєкт з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та інформаційної політики
Курс проводиться за підтримки Посольства США в Україні. Погляди авторів курсу не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
0 Коментарів