Як  діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині – поради спеціалістів Держпродспоживслужби Івано-Франківщини
05 лис, 2020 0 Коментарів 522 Перегляди

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині – поради спеціалістів Держпродспоживслужби Івано-Франківщини

Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується. І, як правило, працівники магазину (адміністрація) охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар. 
У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала(розмістила) цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець? 
Важливо зазначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів. 
Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий (зіпсований) товар, оскільки він ще не придбав його. 
Якщо ж адміністрація чи охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину. 
Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. 
Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст.17 ч.2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. 
Однак споживачу необхідно довести, що він розбив (зіпсував) товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відео-спостереження. 
У випадку, коли адміністрація чи охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. 
Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції». 
Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання. 
У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий (пошкоджений)  товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.

«Чорна п’ятниця»: реклама, знижки і застереження від шахрайства

Напередодні «Чорної п’ятниці», яка цьогоріч припадає на 27 листопада 2020 року, Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області, вкотре хоче застерегти споживачів від маніпуляцій зі знижками цін на товари. Звичай влаштовувати...

Держпродспоживслужба нагадує: в країні діє державне регулювання цін на товари, що мають істотну

Головне управління Держпродспоживслужби у Івано-Франківській області нагадує, що з 18.05.2020 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 р. № 341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну...

Що потрібно знати при купівлі мийного засобу

У наш час важко уявити побут без щоденного використання різноманітних мийних засобів. Однак, не можна забувати і про те, що, купуючи продукцію, необхідно звертати увагу на інформацію, яку виробник повинен розмістити на упаковці відповідно до вимог...

0 Коментарів

Ми у соцмережах

Пошук на сайті

Авторизація