Відсьогодні всі послуги у сфері обслуговування – українською
16 січ, 2021 0 Коментарів 462 Перегляди

Відсьогодні всі послуги у сфері обслуговування – українською

16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Відтак всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою. Вимога закону щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у тому числі гуртки і секції), медичне обслуговування, соціальні послуги тощо.
На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін. Відтак, якщо офіціант володіє тією мовою, що й ви, і ви продемонструєте йому бажання спілкуватися нею, у нього не буде законодавчих обмежень перейти на зручну клієнтові мову спілкування. До речі, це саме стосується і мови надання медичних послуг (прописано у статті 33 закону) та обслуговування пасажирів на транспорті (стаття 36 закону).
Якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене, потрібно, насамперед, спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою, звернутися до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи.
У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою, ви можете подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.
У разі виникнення запитань щодо механізмів захисту своїх прав на отримання інформації та послуг державною мовою просимо звертатися за номером 044 293 11 79. Телефонна лінія для надання додаткової інформації та консультацій працюватиме у робочі дні з 9:00 до 17:00.

Після 16 січня споживачі зможуть надсилати скарги мовному омбудсмену щодо відмови в обслуговуванні українською мовою
Інші новини січ. 2021

Після 16 січня споживачі зможуть надсилати скарги мовному омбудсмену щодо відмови в обслуговуванні

Про це повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь на сторінці в соціальній мережі. Як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене: Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити...

Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську з 16 січня 2021 року
Інші новини гру. 2020

Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську з 16 січня 2021 року

16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» - відбудеться остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Відтак, відповідно до закону, всі надавачі послуг,...

Постановою КМУ запроваджено дистанційну оплату житлово-комунальних послуг
Інші новини травень. 2020

Постановою КМУ запроваджено дистанційну оплату житлово-комунальних послуг

Департамент розвитку громад, територій, дорожнього, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури ОДА інформує про новий механізм дистанційної оплати за послуги ЖКГ. Постановою Кабінету міністрів України «Про розвиток соціальних...

0 Коментарів

Ми у соцмережах

Пошук на сайті

Випадкові новини

Авторизація