Дистанційне навчання: реалії та експертні висновки
04 травень, 2020 0 Коментарів 737 Переглядів

Дистанційне навчання: реалії та експертні висновки

«Дистанційне навчання оголило проблеми шкільної освіти, які освітяни всіх рівнів намагалися замовчувати. Україна не готова до дистанційного навчання. І зараз в екстреному порядку робиться те, що мало готуватись заздалегідь і значно раніше. Маю на увазі освітню платформу, доступ до Інтернету, нормативну базу, забезпеченість освітніми матеріалами», - вважає експерт з питань освіти Програми «U-LEAD з Європою» Сергій Дятленко.
Про виклики для освіти в умовах карантину, проблеми, які вирішують на рівні країни та на рівні громад в екстреному порядку, та кращі практики дистанційної роботи з учнями говорили в рамках онлайн-семінару для освітніх керівників «Організація освітнього процесу в умовах дистанційної освіти», організованого Івано-Франківським регіональним офісом Програми «U-LEAD з Європою».
На переконання експерта, з яким висловили згоду більшість учасників семінару, для якісного освітнього процесу, не має значення очного чи дистанційного, потрібне залучення родини, влади, громадськості.
«Досить багато батьків чомусь вважають школу тим місцем, куди здають дитину і нехай нею займається хтось інший, в 11 класі вона має отримати атестат, а ми готові час від часу здавати на штори», - говорить Сергій Дятленко.
У сьогоднішніх умовах батьки таку залученість до освітнього процесу вже відчули. Не всім це подобається, але є в цьому і позитив - зворотній зв'язок від активної частини батьківської громади.
Серед позитивів, говорить Сергій Дятленко, також і те, що за час карантину професійний рівень вчителів піднявся більше, ніж за 5 років курсів підвищення кваліфікації.
«І головне, що це можна сказати не лише про освітніх лідерів. Сьогодні це про «масового вчителя». Вчителі стають відповідальними за освітній процес, а не за записи в журналі», - вважає експерт.
Своїми спостереженнями та напрацюваннями під час дистанційного навчання з учасниками семінару поділилась дирекорка Козівського опорного закладу загальної середньої освіти з Львівської області Оксана Клепуц.
На її думку, головне – встановити зв’язок з дітьми. Далі ж є багато методик та вправ, виконання яких цілком посильне для основної маси учнів. Наприклад, учні залюбки малюють, тобто ілюструють малюнками, те, що вивчають, прекрасно знімають відео і створюють «карти знань», стараються зробити це якнайкраще.
«Матеріали, які створюють діти, це величезний дидактичний матеріал, яким можна скористатись потім. Це діти своєю мовою пояснюють складні речі», - говорить Оксана Клепуц.
І додає, що вчитель отримує величезний банк матеріалів, які полегшують вивчення нудних і складних тем у формі лекції.
Для дистанційного інтерактивного навчання прекрасно підходять онлайнові платформ на кшталт «Мій клас» чи «LearningApps.org», а для оцінювання і виконання завдань використовують «Padlet», «wooclap», «Triventy».
Тож зараз, вважають експерти з питань освіти, найкращий час для опановування нових навичок.
«Це той час, коли можна експериментувати, помилятись, робити висновки і опановувати нові інструменти, втілювати у життя сміливі проекти, щоб уподальшому з цим працювати більш ефективно», -  підсумовуючи захід зазначила експертка з питань реформування освіти Програми «U-LEAD з Європою» Ірина Нагорна.
Програма «U-LEAD з Європою» підтримує децентралізацію та регіональну політику в Україні, реалізується за участі ряду донорів та спільно фінансується Європейським Союзом та його державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

МОН: Заклади профосвіти мають дистанційно провести атестацію випускників

Якщо державна кваліфікаційна атестація випускників профтехів припадає на період карантину, заклад має організувати її у дистанційній формі. Таке роз’яснення надає Міністерство освіти і науки у листі щодо завершення навчального року в профтехах, який...

630 закладів освіти Івано-Франківщини організували дистанційний освітній процес в умовах карантину

зв’язку з поширення коронавірусної інфекції Урядом прийнято рішення про організацію в освітніх закладах дистанційної форми навчання. Зокрема, запроваджено трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину на ТК «РАДА» та YouTube-каналі,...

МОН збільшило кількість форм, за якими можна отримати професійну освіту

Учні закладів професійної освіти зможуть використовувати всі види інституційної форми навчання – денну, вечірню, заочну, дистанційну та мережеву. Це дозволить їм будувати індивідуальну освітню траєкторію залежно від потреб, а також гнучко поєднувати...

0 Коментарів

Авторизація