Національна рада надає роз’яснення щодо впровадження Закону «Про медіа»
31 березня набуває чинності Закон України «Про медіа», який започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі. Він значно розширює коло суб’єктів, які потрапляють у сферу повноважень медіарегулятора – Національної ради. Не всі його положення набувають чинності у цей день. Окремі норми впроваджуватимуться поступово відповідно до визначених Законом термінів.
Національна рада надає роз’яснення з найважливіших питань щодо різних суб’єктів у сфері медіа та аспектів їх діяльності.
Закон України «Про медіа» розроблено й ухвалено на виконання вимог Європейського Союзу до України, зокрема для подолання надмірних приватних інтересів у медіапросторі України, впровадження в українському законодавстві положень Директиви Європейського парламенту і Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги від 10 березня 2010 року зі змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року, зміцнення незалежності національного регулятора. Впровадження вказаних положень є однією з умов надання Україні статусу кандидата в члени Європейського Союзу.
Закон визначає:
процедуру ліцензування та реєстрації суб’єктів у сфері медіа;
процедуру реєстрації іноземних лінійних медіа;
відповідальність суб’єктів у сфері медіа за порушення вимог законодавства;
особливості правового регулювання в умовах дії збройної агресії;
статус національного регулятора;
впроваджує механізм співрегулювання і розробки разом з органом спільного регулювання актів.
Особливо звертаємо увагу галузі на положення розділу X Закону – Прикінцеві та перехідні положення, де зазначено строки набуття чинності тими чи іншими нормами Закону, зокрема щодо обсягів мовлення державною мовою, кількості національного та європейського продуктів, а також особливості і строки перереєстрації друкованих медіа, реформування комунальних телерадіоорганізацій у місцеві публічні аудіовізуальні медіа, особливості застосування заходів реагування на порушення у сфері медіа тощо.
0 Коментарів