Про результати та плани щодо розвитку дистанційної освіти і діджиталізації
Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет під час виступу на Партнерському форумі «Освіта України 2021: стратегічні цілі та пріоритетні напрями», що відбувся у вівторок, 9 лютого, поінформував про розвиток дистанційної освіти в умовах пандемії, спричиненої СОVID-19.
«Незважаючи на різні вислови й думки в соціальних мережах та ЗМІ, Міністерство освіти і науки України спільно із вчителями, батьками і здобувачами освіти достойно опрацювало алгоритм роботи на період дистанційної освіти та впоралося з викликом СОVID-19, який насправді став наступним кроком на шляху до діджиталізації освіти в Україні – і зупинятися в цьому напрямі МОН не збирається», – заявив Сергій Шкарлет.
Він наголосив, що з метою забезпечення якісного освітнього процесу в дистанційній формі у 2020 році Міністерством освіти і науки спільно з партнерами було реалізовано низку важливих заходів:
» для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів – зареєстровано понад 126 тис. користувачів зі 103 країн світу;- запущено систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (
портал (електронні щоденники та журнали).Окрім цього, МОН розробило
Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти; рекомендації щодо організації поточного, семестрового контролю та атестації здобувачів фахової передвищої та вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій навчання; рекомендації щодо впровадження змішаного навчання в закладах фахової передвищої та вищої освіти.Міністр освіти і науки України озвучив цілі на 2021-й та наступні роки. Йшлося про затвердження Концепції цифрової трансформації освіти і науки України та продовження розвитку платформи «Всеукраїнська школа онлайн».
У межах ВШО заплановано такі освітні заходи:
- запустити функціонал «кабінету вчителя» з можливістю запрошувати учнів до перегляду курсів, відслідковувати їх навчальний прогрес та створювати власні курси;
- випустити мобільні застосунки для iOS та Android для зручнішого користування ВШО зі смартфонів;
- наповнювати платформу контентом відповідно до календарного плану.
«Основні завдання МОН на 2021 рік – цифрова інфраструктура, програмне забезпечення (засоби дистанційного та змішаного навчання, електронний контент), цифрова грамотність, цифровізація управлінських процесів», – уточнив Міністр.
Також передбачається реалізувати проект вступу до закладів вищої освіти на порталі «Дія» та онлайн-механізм із відстеження і моніторингу працевлаштування випускників українських ЗВО.
У продовження форуму Міністр освіти і науки України зупинився на питанні забезпечення учасників освітнього процесу дезінфекційними засобами. За його словами, МОН за підтримки народних депутатів ініціювало зміни до Бюджетного кодексу та Порядку використання коштів залишків освітньої субвенції. Це дало змогу закладам освіти використовувати залишки субвенцій, у тому числі на закупівлю засобів індивідуального захисту та дезінфекторів.
Окрім того, Сергій Шкарлет висловив вдячність Прем’єр-міністру України та колегам-міністрам за підтримку рішення щодо виділення майже 540 млн грн на забезпечення дезінфекційними засобами учасників освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти та подякував представникам органів місцевого самоврядування за надання коштів на закупівлю ЗІЗ і дезінфекційних засобів закладам освіти перед початком 2020/2021 навчального року.
Нагадаємо, Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Коронавірус: виклики і відповіді»
заявив про те, що спільно з освітянами, батьками та учнями система освіти долає виклики, які ставить COVID-19.
0 Коментарів