НСЗУ: Обсяг безоплатних послуг на первинній ланці медичної допомоги захворілим на COVID-19
11 травень, 2021 0 Коментарів 629 Переглядів

НСЗУ: Обсяг безоплатних послуг на первинній ланці медичної допомоги захворілим на COVID-19

Пацієнт з підозрою на COVID-19, який не має декларації, має право на отримання первинної медичної допомоги, зокрема, на консультацію лікаря і тестування на визначення антигену SARS-CoV-2. 
Саме лікарі первинної ланки відіграють важливу роль у боротьбі з COVID-19 в Україні. Вони є точкою входу у медичну систему для пацієнта. Адже не всі пацієнти з COVID-19 потребують лікування в стаціонарі. Багато людей лікуються від коронавірусу вдома, під наглядом свого лікаря, з яким уклали декларацію.
У сімейного лікаря, терапевта чи педіатр можна отримати консультації щодо лікування легкої форми COVID-19., пройти тестування швидким тестом на антиген. Вони надходять до регіональних Департаментів охорони здоров'я, які розподіляють їх на медичні заклади, які надають первинну допомогу. Важливо знати, що з підозрою на COVID-19 до Центру надання первинної медичної допомоги пацієнт може звернутися, не маючи декларації. Він отримає консультацію лікаря, а також тест на визначення антигену SARS-CoV-2.
Згідно з наказом МОЗ про організацію надання медичної допомоги хворим на коронавірус, пацієнтів із легкою та середньою тяжкістю захворювання, які не мають показань до госпіталізації, рекомендовано лікувати в амбулаторних умовах. Рішення про лікування в амбулаторних умовах приймає лікар з надання первинної медичної допомоги після клінічної оцінки стану пацієнта та оцінки безпеки його домашнього середовища.
Сімейний лікар може обирати спосіб зв’язку з пацієнтом. Це може бути або особистий номер, або робочий месенджер, чи робочий мобільний центру первинної медичної допомоги. В будь-якому разі при лікуванні в домашніх умовах пацієнта з COVID-19 не мають залишати напризволяще. Його стан контролюють медичні працівники закладу первинної медичної допомоги.
Якщо у пацієнта погіршився стан здоров’я і з’явились інші симптоми, які не становлять загрози для життю, дзвонити своєму лікарю потрібно в робочі години. Комунікація з лікарем має відповідати нормам етики. Натомість невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це - дзвінок на 103. За зверненням по телефону лікар центру екстреної медичної допомоги консультує пацієнтів з питань коронавірусної хвороби цілодобово.
За потреби, бригада швидкої приїжджає на виклик і оцінює стан пацієнта. Якщо є необхідність, пацієнта транспортують до лікарні, визначеної в регіоні для лікування пацієнтів з коронавірусом. Якщо пацієнт не потребує госпіталізації, йому нададуть необхідну медичну допомогу на місці та рекомендації стосовно самоізоляції. І далі стан пацієнта контролюватиме лікар, з яким укладена декларація.

НСЗУ: Безоплатні лабораторні та інструментальні дослідження у Програмі медичних гарантій

Цього року для безоплатного здавання аналізів необхідно винятково електронне направлення. Аналізи, які потрібні для діагностики та визначення схеми лікування, є складовою медичних послуг. Відповідно, вони входять у пакети медичних послуг, які...

Первинна медична допомога: що зміниться у тестуванні пацієнтів з підозрою на COVID-19

До стандарту первинної медичної допомоги додали скринінгове обстеження щодо COVID-19 - тестування методом експрес-діагностики, результат якого можна отримати вже за 15 хвилин. Реформа первинки стартувала у квітні 2018 року. Тож майже три роки...

Первинна допомога при симптомах COVID-19: алгоритм дій, якщо немає декларації з лікарем

Близько 26 % українців досі не обрали лікаря первинки та не уклали з ним декларацію. Сьогодні в Україні стрімко поширюється коронавірусна хвороба. Дуже важливо забезпечити хворих з симптомами гострої респіраторної хвороби або підозрою на неї вчасною...

0 Коментарів

Авторизація