Безпека дітей у цифровому просторі – МОН надає рекомендації для педагогічних працівників та батьків
12 бер, 2021 0 Коментарів 773 Перегляди

Безпека дітей у цифровому просторі – МОН надає рекомендації для педагогічних працівників та батьків

Останнім часом збільшилася кількість випадків небезпечної поведінки дітей, що загрожує їхньому життю та здоров’ю. Зокрема, йдеться про вплив соціальних мереж в інтернеті. Для підвищення обізнаності вчителів, керівників закладів освіти, батьків та їхніх дітей МОН розробило рекомендації
 для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків.Цифрове середовище, зокрема інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але й способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять дедалі більше часу в інтернеті.
Право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Окрім того, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо ризиків у цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі. Діти мають право здобувати знання та підтримку у використанні цифрового середовища. Надавати таку підтримку є спільною відповідальністю батьків, педагогічних працівників, суспільства загалом. Залучення батьків до освітнього процесу, налагодження ефективних партнерських відносин сприятиме не лише ефективному досягненню результатів навчання, а й формуванню безпечного освітнього та родинного середовища для дитини.
Невід’ємною складовою цього процесу є організація профілактичних заходів. Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками.
Під час організації таких заходів варто орієнтуватися на формування навичок безпечної поведінки в цифровому середовищі та здобуття знань щодо:
  • прав людей (зокрема, права в цифровому середовищі);
  • електронної участі (в ухваленні рішень);
  • збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;
  • механізмів захисту прав, що порушуються в інтернеті, а також способів отримати допомогу.
Попередження потрапляння дітей в небезпечні ситуації та вчасне виявлення таких випадків сприяє позитивному спілкуванню між родиною та закладом освіти.
Батькам під час комунікації з дитиною варто, зокрема:
  • говорити з дитиною про безпеку в інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати;
  • будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною;
  • формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища та підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальною за це;
  • заохочувати користуватися ґаджетами в зонах видимості дорослих;
  • встановлювати часові межі користування ґаджетами та контролювати додатки, ігри, вебсайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;
  • бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту.
У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства, експлуатації, вербування або маніпуляцій у цифровому просторі, варто одразу звертатися до Національної поліції України та надіслати повідомлення
 про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України (цілодобово).Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:
  • Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (пн – пт, з 12:00 до 16:00):
- 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних),
- 16 111 (безкоштовно з мобільних);
Нагадаємо, додаткову інформацію щодо безпеки дітей в інтернеті можна знайти на сайті
 МОН.

Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в інтернеті – важливе завдання для МОН

Міністерство освіти і науки України надзвичайно стурбоване трагічними подіями, що сталися з підлітками через небезпечні ігри в соціальних мережах. Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у...

Системне навчання педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, – пріоритети

Серед пріоритетів на наступний рік для Міністерства освіти і науки України є впровадження системного підвищення кваліфікації фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та навчання педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми...

Сергій Шкарлет: Головне – здоров’я дітей і батьків

«Наше Міністерство і я, а також Президент і Прем’єр-міністр наполягають, щоб освіта була в традиційному очному форматі. Ніхто дистанційне навчання не розцінює як 100% альтернативу. Лише як додаток, форму певного змішаного навчання, як інструмент...

0 Коментарів

Ми у соцмережах

Пошук на сайті

Випадкові новини

Авторизація