Огляд судової практики:  споживач має право відмовитись від отримання туристичних послуг у випадку суттєвих змін щодо місця і часу вильоту
03 лют, 2021 0 Коментарів 513 Переглядів

Огляд судової практики: споживач має право відмовитись від отримання туристичних послуг у випадку суттєвих змін щодо місця і часу вильоту

Згідно із ч. 10 ст. 20 Закону України «Про туризм» якість туристичних послуг повинна відповідати умовам договору, порядок і способи захисту порушених прав туристів визначаються законодавством про захист прав споживачів.
У п. 1 ч. 7 статті 20 Закону України «Про туризм» передбачено, що кожна із сторін договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі може вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв`язку із зміною істотних умов договору та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору, зокрема у разі: погіршення умов туристичної подорожі, зміни її строків.
Відповідно до ч. 11 ст. 20 Закону України «Про туризм» якщо під час виконання договору на туристичне обслуговування туроператор не в змозі надати значну частину туристичного продукту, щодо якого відповідно до договору на туристичне обслуговування сторони досягли згоди, туроператор повинен з метою продовження туристичного обслуговування вжити альтернативних заходів без покладення додаткових витрат на туриста, а в разі потреби відшкодувати йому різницю між запропонованими послугами і тими, які були надані. У разі неможливості здійснення таких заходів або відмови туриста від них туроператор зобов'язаний надати йому без додаткової оплати еквівалентний транспорт для повернення до місця відправлення або іншого місця, на яке погодився турист, а також відшкодувати вартість ненаданих туроператором туристичних послуг і виплатити компенсацію у розмірі, визначеному в договорі за домовленістю сторін.
Також, ч. 1 ст. 33 Закону України «Про туризм» встановлено, що суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов'язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі. 
Згідно із ч. 1 та 2 ст. 32 Закону України «Про туризм» за неналежне виконання своїх зобов`язань туроператор, турагент, інші суб'єкти туристичної діяльності несуть майнову та іншу відповідальність, визначену в договорі відповідно до чинного законодавства. Розмір майнової відповідальності туроператора, турагента чи іншого суб`єкта туристичної діяльності не може перевищувати фактично завданих замовнику збитків з їх вини.
Отже, майнову відповідальність несе суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, тобто порушив умови договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг, та за вини якого замовнику завдано збитків.
Тому, споживач має право відмовитись від отримання туристичних послуг у випадку суттєвих змін щодо місця і часу вильоту. У такому випадку відповідальність за завдані споживачу збитки несе туроператор.
Така позиція була висловлена суддями Другої судової палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду у постанові від 02 грудня 2020 року у справі № 177/1522/17.

Огляд судової практики: випадки компенсації моральної шкоди

Заподіяння моральної шкоди та компенсація відповідних немайнових втрат може мати місце як в договірних, так і в деліктних правовідносинах (поза межами існуючих між потерпілим і завдавачем шкоди договірних чи інших правомірних зобов`язальних...

В 2020 році за сприяння Держпродспоживслужби споживачам Івано-Франківщини повернуто 826 тис. грн.

До Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області надходять звернення споживачів, щодо порушення умов договору при наданні туристичних послуг. В одному з випадків було встановлено, що споживачі звернулися до суб’єкта...

Які права мають туристи в разі скасування туру через COVID -19

У зв’язку з COVID -19 плани багатьох українців, які збиралися подорожувати за кордоном і заздалегідь придбали туристичні путівки, змінилися, і головним чином не з вини туриста. Чи повернуть кошти за не надані туристичні послуги та на що має право...

0 Коментарів

Ми у соцмережах

Пошук на сайті

Випадкові новини

Авторизація